MUUNI bränd sündis armastusest oma voodi  ja magamise vastu. Tegemist on pereettevõttega, ühe ema ja ühe isaga, kes enda 2 mudilase kõrvalt ka teiste hea une eest hoolitsevad. Aasta tagasi, täpselt enne koroona algust naasesid nad tagasi laiast maailmast, olles valmis tegutsema, aga siis pandi kõik lukku. Nii tuli pool aastat päikese käes kogutud energiat kuidagi teisiti kasutada. Saame nendega lähemalt tuttavaks ja uurime kuidas sündis MUUNI.

Kes oli enne kas kana või muna – ema või isa? 

Perekond Losside vanem poeg (6a) ütles, et kana ja ema – kanaema? Alustame, siis Merilyst. 

Olen Merily Loss (26) MUUNI visuaalne pool ja kui tahta ka fänsibänsilt öelda, siis olen -pesumodell, st voodipesu… Turundus, sotsiaalmeedia, uued värvid, pildimaterjal kõik see on minu mängumaa. Hariduselt olen Visuaaltehnoloog valguskujunduse erialal ja ametilt valgustaja Pärnu Endla teatris. Ma ei olnud iial unistanud enda ettevõtetest, aga need tulid justkui ise mu ellu. Peale MUUNI tegemiste üritan enda päeva mahutada ära ka väikelaste vanematele mõeldud brändi Little URBY. Olen ettevõtjana kasvanud koos URBYga ja ilmselt ka tänu temale julgesime koos abikaasaga luua MUUNI.

Minu nimi on Merten Loss (27). Merilyga moodustame duo, kes MUUNIt käimas hoiab, seega ma hoolitsen pesumodelli pildistamise ja ettevõtte töös hoidmise eest. Et kvaliteetsed tooted jõuaksid lattu ja sealt edasi klientideni. Et e-pood toimiks tehniliselt korrektselt ja klientide mured ning küsimused saaksid vastused. Ja kõik muu igapäevane asjaajamine veel sinna otsa – finantsid, lepingud, edasised plaanid jne. Hariduselt olen lõpetanud TTÜ Äriinfotehnoloogia eriala ja lisaks MUUNIle töötan veel SEB-s Spordiklubi juhi ja Äriarenduse Arendusjuhina, kust hetkel olen isapuhkusel.

Mis see brändi nimi siis nüüd ongi?

“Mu uni on kõige olulisem…”, ütles Merily Mertenile ühe väikese nääklemise käigus ja nii sündiski meie ettevõtte nimi. Tahtsime leida nime, mis oleks mitmeti mõistetav, sest nii jääb meie ettevõte igaleühele meelde. Ise nimetame oma voodipesu brändi MUUNIks mitte MU UNEks. Merily mõtles nime ja logo luues nime all rohkem nagu “armastan sind MUUNI (estonglish) ja tagasi”, sellest ka pisikesed kuu sümbolid logos. Muidugi on neid inimesi, kelle mõtlemine on ühes suunas piiratud ja peavad vajalikuks kõikajale kommenteerida oma suurt avastust. Aga voodipesul ja mun*il on ka palju ühist, seega ega me pahaks ei pane. Eks igaüks mõtleb nii nagu soovib…

Miks just voodipesu?

Oleme varasemalt ka koos ühe brändi loonud. Selleks oli betoonist kikilipse tootev bränd Why Not Design. Tegemist oli natuke liiga niši tootega Eesti turule ja suurt edu sellel just ei olnud, aga osta.ee keskkonnast leiab neid tänaseni. Seega ühine koos töötamine oli meil ära proovitud ja miks mitte edasi suunduda voodipesu maailma?

Voodipesu sattus meieni täiesti juhuslikult. Me seiklesime 2019 aasta teises pooles kolm kuud autoga Euroopas ja seejärel kolm kuud Aasias. Esimesel õhtul tagasi oma voodis olles ütles Merten: “Ma magaks nagu raha vahel.” See lause oli nii naljakas, aga jäi kummitama. Ja vaikselt hakkas idee idanema, sest mõistsime kui hea voodipesu meil tegelikult voodis on.
Riik läks lukku ja meie hakkasime e-poe kallal töötama. Aprilli lõpuks oligi bränd ja e-pood valmis ning julgesime sõpradele välja öelda millega tegelenud oleme. Mis edasi saama hakkas ei osanud me tol hetkel unes ka näha. Üks meie hea ettevõtjast sõbranna postitas info oma instagrami ja teavitused esimeste tellimuste kohta potsatasid postkasti. Siis läks asi kiireks, sest e-poes oli tegelikult veel päris palju asju mida parandada ja täiustada. Täna tagasi vaadates oleme varsti juba pea aasta aega igapäevaselt MUUNIga tegelenud ja võib uhkust tunda selle üle kuhu jõudnud oleme. 

Milline näeb välja sinu tööpäev MUUNIs Merten?

MUUNI on meie koroonabeebi ning selle tõttu on töökorraldus ka koroonaajale vastav. Kahe lapse kõrvalt kodukontoris tööd teha võib mõne jaoks tunduda võimatu ja eks ta enamasti ongi. Meie jaoks aga täiesti tavaline, sest me ei olegi ilma nendeta veel tööd teinud. Tihti sõidab pisem (2a) minuga kaasa pakke viima automaati ja suurem (6a) voldib mõnikord karpe. Üldiselt päevane tööaeg on mul poiste uneajal tellimuste täitmine ning õhtuti/öösiti saan ülejäänud teemadega tegeleda kui lapsed taas magavad. Vahel mõtlen küll, et kas on imelik vastata meilile või messengeris 23.35, aga vähemalt jõuan vastatud.

Aga sinul Merily?

Tavaliselt käib mu 6-aastane lasteaias ja siis on kodus ainult 2-aastane, hetkel aga on nad mõlemad kodus, nii et tööpäev… Eks see laste kõrvalt töötamine ole ikka nii, et teed siis kui saad. Ma olen pigem hommiku inimene, aga see ei tähenda, et ma hommikuti siis tööd teha saaks. Esmalt tuleb koer pissitada, lapsed toita, ennast toita, trennitada ja rohelise teega täis immutada ning siis võib ehk mõelda töö peale. Selleks ajaks on kell juba pea 11 saanud. Vanem poeg nõuab koolitundi, noorem plastiliini ning nii ma siis istun köögis ja üritan samal ajal veel MUUNI instagrami uut storyt postitada. Pigem jääb MUUNI tagaplaanile ja ma tihti avastan, et ei ole 2 nädalat olnud aktiivne üheski sotsiaalmeediakanalis. Mul on liiga palju realiseerimata mõtteid, aga kunagi tuleb aeg – praegu on need tibud ju väikesed ja ega nad pisemaks enam ei muutu. Kõik MUUNI pildid teen ma ise ja vot see on paras trenn. Aja kokkuhoiu mõttes on nii läinud. Mul on lihtsam panna kaamera timer’i peale, ise pildile joosta ja siis vaadata, kas tuli välja või mitte. Kui et leida modell, minna kuskile pildistama jne. Terve meie ettevõtmise aja on olnud koroona ka, nii et lihtsam on see töö ise ära teha oma magamistoas. MUUNI Instagram on minu jaoks kui lõuend. Mulle väga meeldib maalida, aga kahjuks praegu ei jõua värvidega plötserdamiseni, nii et hoian kätt soojas hoopis seal.

Millised raskuseid on ette tulnud?

Esimese kuuga müüsime praktiliselt lao tühjaks ja tootmine ei suutnud nii kiiresti järgi tulla. See probleem on meil tihti siiani, sest kanga tarnimine viibib #koroona. Õmbluses tuleb tõrkeid #koroona – meie õmblemine asub Ida-Virumaal, mis esimesena Koroonaga suuremalt pihta sai. Kliendid avastavad siis kui toode sai just otsa, et seda nad ikkagi tahtsid ja siis oleme sunnitud võlureid mängima… Ühesõnaga, toota piisavalt palju õigeid tooteid, et kliendid oleks rahul ja asjad ei jääks lattu vedelema, sest laopind on meil hetkel ka päris piiratud. 

Ilmselt meie kõige ebameeldivamaks raskuseks võiks nimetada Facebooki. Merteni Facebooki kontole häkiti augustis sisse ja me jäime oma MUUNI lehest täiesti ilma. Irooniline oli see, et Merten ise vana IT guru, oli käskinud Merilyl alati kõik mitmeastmeliseks panna, aga ise oli unustanud sellise pisikese asja Facebookis. See häkkimine tähendas, et me ei saanud teha enam reklaame, mis põhjustas ka müügi märgatavat vähenemist. Tervelt kuu läks aega, et tagasi saada oma Facebooki leht ja ka reklaamikonto. Siis pandi meie reklaamikonto jälle kinni, sest FB robotid arvasid, et müüme like vms. Jälle jamasime, tõestasime jne. Lõpuks saime tööle, kuid siiani on väike ärevus hinges, et mis järgmiseks Facebook välja mõtleb. 

Eks ettevõtlus ongi pigem pidevate probleemide lahendamine kui midagi glamuurset.

Teie edasised plaanid?

Aina kvaliteetsemaid tooteid pakkuda. Käivet kasvatada. Soome e-pood käima saada, aga hetkel jääb ajast puudu. Just teenendamise osas sotsiaalmeedias ja ka pakendamine + meie ladu ei ole ka veel tegelikult mahtude suurenemiseks valmis. Potensiaali näeme palju ja ideid on sadu, aga jah AEG. Suveks plaanime kindlasti võtta pakendaja, sest praegu juba elame Tallinna ja Pärnu vahelt, suvel lisandub veel meie suvila, nii et kõike lihtsalt ei jõua. 

Kust tulevad ideed uutele toodetele?

Tänapäeval on ju tegelikult kõik tooted igal hetkel igas variatsioonis kättesaadavad. Väikese ettevõttena on meie jaoks olnud kõige olulisem oma niši leidmine ning eristumine. Seetõttu oleme võtnud suuna olla võimalikult keskkonnasõbralikud ja kasutada naturaalseid materjale ning see suunab ka väga tugevalt uusi ideid.

Näiteks meie käterätikud on GOTS sertifikaadiga, mis tähendab, et toodete valmimine alates toorainest kuni valmis tooteni on olnud keskkonda säästev ning vastutustundlik. 

Samuti on meie isiklik lemmik 100% villane pleed, mis on oma naturaalsuse tõttu küll veidi kare, kuid pakub Eesti vahelduvas kliimas nii mõnusat soojust. 

Kõige huvitavam lugu ilmselt on seotud meie kapok tekkidega. Oma Aasia reisil rändasime ka Kambodžas ning Angkor Wati templis tutvusime hiiglaslike Kapoki puudega ja saime teada, et kapoki viljadest saadav kiud on maailma kergeim ning neist valmistatakse ka tekke ja patju. Tol hetkel tundus see suhteliselt ebaoluline info. Pool aastat hiljem kui kliendid olid leidnud tee meie voodipesuni ja hakkasid tulema küsimused ka tekkide ja patjade kohta, siis jõudsime juhuslikult tagasi kapokini. Ning täna on meie e-poes saadaval kapoki sisuga tekid, mida ka ise kasutame ja mis vähemalt meile tunduvad isegi mõnusamad kui suletekid.

Milline on teie lemmik voodipesu?

Merily: ma ootan uusi toone, ma arvan, et seal peidab end mu lemmik… Aga praegustest on ehk tumeroheline, kuigi kuldne ka üllatas mind. Tumehall on alati kindel valik, aga tsipa ehk liiga igav minu jaoks…

Merten: tuhksinine. Kuigi tegelikult meeldivad mulle väga kõik meie värvid. Ma ei saa müüa toodet, millesse ma ise ei usu. Ainus toon, mida ma ilmselt vabatahtlikult oma voodisse ei paneks on roosa. Tekiks kuidagi liiga printsessi tunne.